top of page
Keresés
  • Szerző képePéter Dér

Önkéntes házikarantén vagy mégsem?

2020.04.03.

Felhívtam ma a háziorvosom. Ahogy elmondtam, hogy mire gondolok, és hogy magamon milyen tüneteket tapasztalok ki is írt betegállományba és megrendelte a tesztet. 2-3 nap ennyit mondtak. A lakásból pedig addig nem lehet kilépni, amíg nincs negatív teszt. Sejtettem. Borzongás, nátha, nem sok minden, és simán lehet a fáradtságtól, stressztől is.

...

Hát unatkozni nem fogok. Már kerestek együttműködésre telefonon, hétfőn többet tudok már én is, de úgy látszik, aktív lesz ez az időszak is. Valahogy nem csalódok magamban.

...

Imádom a gyerekeimet, de ennyit pörögni hogy lehet. Egyszerűen a három éves korosztálynak azt a szülői határ feszegető viselkedését mindig nehezen viseltem. Nagyon muszáj most jól viselnem. Eddig elbuktam, de muszáj megtanulnom.

...

Hackthecrisis. Rávettek, hogy csatlakozzak. Nem is értem, miért mentem bele. Egyszerűen egész napom telefonálgatással telt, hogy próbáljak helyettesítő gyógyszerészt találni. Mindenki fél, hogy ő ezzel járul hozzá a terjedéshez. Nem egyszerű így bárkit is találni.

Érdekes ez a projekt egyébként, és megint egy új felület megismerését hozta magával. Fogok új ismeretségekre szert tenni. De a helyettesítés keresgélés mellé bevállalni hétvégére, hogy a projektemhez is csapatot gyűjtsek már nem egy könnyű kihívás.

...

Kérdezze gyógyszerészét. Most úgy érzem elérhető közelségbe kerül, hogy meg tudom valósítani a három éve dédelgetett álmom, és költözni fog a csoport a Facebookról.

...

Fáj a fejem, és nincs jól a gyomrom. Remélem nem elkaptam a fiamtól, de nem tudom. Egyszerűen olyan izén érzem magam.


2020.04.04. (visszaemlékezés)

Hát elég későn keltem. De jó volt aludni. Nagyon nyomaszt, hogy nem tudok semmit. Egyszerűen nehéz helyettesítőt találni. Bár remény sugarak vannak.

...

Szerda OK. Végre van egy segítség szerda délelőtt vagy délutánra. El se hiszem. Ráadásul egy másik kolléga is visszaírt, hogy 3-ból 1. Vagyis egy másik helyettesítő is lehet, hogy lesz.

...

Nem jönnek tesztelni. Még telefonon se kerestek. A helyettesítő sem hívott. Egyszerűen börtönben vagyok a vísítás és a saját kétségbeesésem közepette. A Hackatonon is csak megkaptam, hogy építsek csapatot, de hogy. Egyszerűen nem tudom mit kellene csinálnom.

...

Azért nem unatkoztam, hívogattam a mentorokat. Azért az nagy élmény volt, hogy akit pár éve az RTL Klubon a Cápák közöttben láttam, azt most mint mentor felhívhattam, és elmondta a véleményét a projektemről. Azta! Lehet, hogy másnak ez semmi, nekem számít.

...

Elfáradtam a sok-sok telefonálásban. De úgy érzem, előrébb vagyok a projekttel, mert kezd kikristályosodni a sorrend. Azt nem tudom, hogy milyen áron, mert látom nejemen is, hogy egyszerűen elfáradt az újabb extra elfoglaltságomba.


2020.04.05. (visszaemlékezés)

Végre van helyettesítő csütörtök, péntekre is. Ez nagyon szuper. A hetet valahogy túléli a kolléganő. Én viszont egyre jobban szenvedek a bizonytalanságból, mert még mindig nem tudom, hogy mi lesz velem. De a délelőttöm úgyis a verseny hajrájában telik.

...

Még jó, hogy nem először csinálok ppt-ből videót. Egyszerűen egy videót kellene feltölteni, csinálni, és úgy bemutatni a projektet. Sose csináltam pitchet, eddig azt sem tudtam, hogy ez mit jelent. Hát most hajrá. De van egy nagy segítségem. Az egyik szakértő, és nejem közreműködésével sikerült olyan mondanivalóval felruházni, amivel már a projekt eladható. Ja és van webfejlesztő jelentkezőm is!

...

Utolsó percben sikerült feltölteni a videót. El sem hiszem, de a nem érdekel, hogy sikerül, egy kis gyomorgörcsös várakozásba vált át, hogy milyennek értékelik a projektemet.

...

Végre hívtak! Jönnek tesztelni. Sikerült meglepniük, gyorstesztet hoznak és szerológiát néznek. Hatodéves orvostanhallgató volt aki hívott, és elég jól sikerült mindent átbeszélgetni vele. Hát vegyesek az érzelmeim a teszt kapcsán.

...

Megjött a mentős. Hát egy haláli figura. Megcsinálta mind a kettőnk tesztjét, és meg is várhattuk az eredményt. Ez nagy könnyebbség. De közben dilemma is, mert negatív. Minden. Vagyis védettségem sincs, még nem estem át rajta. Meglátjuk hétfőn mit mondanak az orvosok, egyszerűen nem tudom a protokollt, így nem tudok felhőtlenül örülni annak sem, hogy mehetek vissza, és legalább annyi kimozdulás járni fog. Utálom a bizonytalanságot, és azt, hogy közben úgy érzem, hogy én itthon tespedek, míg a kollégák bent megszakadnak.

...

Díjat nem nyertem. De sokkal többet igen. Jövő héten indulhat a projekt.

...

Este az egyik kolléganő feltette az álláshirdetésem az asszisztensek csoportban. Hát sikerült olyan kollégának beleállnia, aki csak hangulatot kelt. Igen, nem kiemelkedő fizetés, de könyörgöm, nem is lesz mindig akkora hajtás, mint két hete volt. Aztán, hogy miből lehet majd a válság alatt fizetni? Na az egy jó kérdés. Jól felbosszantott a történet, de leginkább az, hogy elkövettem azt a naív hibát, hogy olyan helyzetben, mikor sokan keresnek embert, nem kezdünk erőteljesen hirdetni egy átlagos ajánlatot, mert csak kiröhögnek. Amatőr voltam.


2020.04.06. (visszaemlékezés)

Felhívtam a gyerekorvost. Hát ettől nem lettem okosabb, ő még nem döntött az ismétlés kapcsán, az én esetemben viszont a saját háziorvosom döntésére bízta.

...

Felrobbanok. Nem tudom mi van bent, de úgy érzem, hogy feszültség van. Rettegek, hogy szétesik a csapat, és a végén nem marad senki. Közben a gyerekek verbunkot járnak az idegeimen. Egyszerűen nem tudom, hogy mi lesz itthon velem egy hét alatt így.

...

Sikerült az orvosommal egyeztetni, holnaptól mehetek vissza dolgozni! El sem tudom mondani, hogy örülök, de így minden más mellékes megint csak mellékes lesz. Sebaj. Meglátjuk hogyan alakul. Kicsit azt sajnálom, hogy megint nem sikerült itthon a családra fókuszálni. De napközben dolgoznom kellett volna. Persze, hogy kitörtem, mint az Etna. Persze utána megnyugodtam, de mint ahogy a vulkán letarol mindent, úgy tarolok le én is egy csomó dolgot. Ilyen szempontból nagyon szörnyű ez a karantén.

...

Egy családi barátunk hívott. Nem értettem. Nejem mondta neki, hogy hívjon fel. Hát egyrészt jól esett, és kicsit oldotta a feszültségem, de valahogy nekem az hiányzik, hogy nejemmel át tudjam beszélni a dolgokat. Ehhez viszont ennyi gyerek mellett túl sok a feladat.

...

Sikerült egyeztetni a tulajjal, a betegszabin lévő kolléganővel. El tudom engedni a kollégákat így Húsvét kapcsán egy hosszabb pihenőre. Ennek örülök, mert rájuk is rájuk fér, ráadásul tudok egy kis jutalmat is adni. Kíváncsi leszek, hogy holnap mit szólnak majd a hírhez.

...

Nagyon érdekes volt a helyi újságíróval történő beszélgetésem este. A karatén nagyon sok emberből kihozza az állatot, tetszett az a gondolata, hogy "szerencsés az a férfi, aki azzal a nővel van összezárva, akibe szerelmes".

...

Eldőlt. Elkezdem a receptkivaltas.hu oldal frissítését. Először egy koronavírusos verziót csinálok meg, és aztán a háttérben elkezdem átdolgozni a békeidőben hivatalos verziót.


2020.04.07.

Alig bírtam kikelni az ágyból. Hogy miért? Talán, mert éjjel a gyerekek is keltettek. Megpróbálok visszaaludni.

...

Visszaalvás nem ment, de legalább már kicsit éberebb vagyok. Kávé, reggeli és még mielőtt megyek dolgozni, kicsit tegyük rendbe az egyéb dolgokat. Tegnap még úgy terveztem, hogy a receptkivaltas.hu új verzióját ma befejezem, hát nem. Majd este folytköv, de az is lehet, hogy holnap, mert visszaírt a pénzügyi részben jó szakember, hogy bármely este jó neki. Próbálnám mihamarabb intézni a Kérdezze Gyógyszerészét sorsát.

...

Nagyon készültem a mai napra, mert jutalmat tudtam osztani a kollégáknak. Egyrészt így, hogy vissza tudtam állni én és a két hete otthon lévő kolléganő is, sikerült megoldani, hogy mindenki el tudjon menni így a Húsvéti ünnepekre hosszabban. Emellett sikerült valóban pénzbeli jutalmat is adni nekik. Rájuk fért mindkettő. Azért azt viszont sajnálom, hogy nem vettem videóra az arcukat. Bevallom élveztem a meglepetésüket, és láttam, hogy jólesik nekik. Örültem.


2020.04.08.

Mégis én mentem délelőttre, és jött délutánra a helyettesítő gyógyszerész. Így jobb volt, mint egyből a mélyvízbe bedobni a két hét kihagyás után visszatérő kollégát. A mai helyettesítőre nagyon kíváncsi vagyok, mert már régóta dolgozunk együtt az online tanácsadásban, de így még sosem dolgoztunk együtt.

...

Hát ma sem sikerült időben hazaindulni, de muszáj voltam minden feladatot rendezni. A helyettesítő kolléganő fergeteges. Élveztem, hogy ott van.

...

Este "meeting" a honlappal kapcsolatban. Hát nem is tudom, Megnyertem a projekt manageri feladatot. De legalább van két szakértőm, aki segíteni fog, hogy minden jól menjen. Nagyon igyekszek megfelelni a feladatnak, de az már látszik, hogy ez nem egy pár hetes történet lesz. Év végére nagyon szeretném, hogy legyen belőle valami, úgyhogy nem adom fel.


2020.04.09.

Hát ma másik helyettesítő volt, de délelőtt. Kíváncsi leszek, hogy mire megyek be. Ráadásul, ha délutános vagyok, egyszerűen nem is tudok délután egynél hamarabb beérni. Meg egyébként is, amikor délelőttös vagyok, nem tudok úgyse 5-6 óránál hamarabb hazaindulni, úgyhogy a 10 óra munka után a 6 órányi kész felüdülés. Kolléganővel is ebben maradtunk, hogy amikor ő délutános, akkor ő jön későbbre. Muszáj pihenni is, mert nagyon nagy a lelki nyomás.

...

Miért vannak folyamatosan? De nem is az, miért nem tudják, mi kell? Teljesen megértem azokat, akiknek nem tetszik, hogy egy órát kell várniuk, de egyszerűen néha nem lehet kiszedni a páciensből, hogy mit szeretne. Valamit ki kell találni rá.

...

Megvan!!! Adják le az igényeket, összekészítjük, és akkor már amikor jönnek, csak el kell vinni. Ez lesz a megoldás. Meg is próbálom erre terelni az embereket.

...

Elfelejtettem egy kenőcsöt megcsinálni, amit átküldtek. Egyszerűen áttettem a levelet a helyére, és elfelejtettem ott megnézni. Sebaj, anyuka megértő volt, és holnap reggel jön érte.


2020.04.10.

Mindenki furcsállta, hogy Nagypénteken nyitva leszünk? Muszáj, mert utána elég hosszan nem leszünk nyitva, így legalább egy nappal tudtam rövidíteni.

...

Nap csúcspontja a full süket nénit, akivel csak írott formában lehetett kommunikálni. Persze én nem tudtam olyan gyorsan írni, ahogy ő kérdezett... Ráadásul 65 év feletti, de mentségére legyen mondva, hogy el tudta olvasni a macskakaparásom.

...

Olyan dejavu érzésem van. Újra itt a néni...

...

Azért így visszagondolva, bár nem voltak sokan, úgy éreztem, valóban azért vagyunk ott, mert szükség van ránk, és nem csupa felesleges, vagy egyéb időpontban nem elintézett dologgal jöttek.


2020.04.11. - 04.13. (visszaemlékezés)

Húsvétra visszatekintve az online világba kóstoltam bele. Online mise, online rokonlátogatás, gyerekeknek online találkozások.

...

Apósomnak kellett segíteni, hogy hazajusson. Egy érdekes mondata volt, hogy inkább a jövő héten amíg nincs kész az autó, taxival mennek dolgozni, mert nem akarják, hogy újabb két hétig ne lássák az unokákat. Ennek azért örülök, mert komolyan veszik a kapcsolatok kerülését. Azért meg csak hálát tudok adni, hogy nem a veszélyeztetett korban vannak még.

...

Azért a fiam kitett magárét. Nem volt hajlandó az ingből és nyakkendőből kibújni, amíg itthon is meg nem locsoltuk a lányokat. Büszke vagyok rá, mikor ilyen úriemberként tud viselkedni.


2020.04.14.

Már indulnom kellene, de egyszerűen nem megy másképp, nekiülök az ebédutáni alváshoz mesét olvasni a gyerekeknek. Legalább az egyikőjük elalszik, megérte.

...

Kicsit olyan soknak tűnik a munka, ami bent vár. Sebaj, legalább nem fogok unatkozni. Az viszont már inkább zavar, hogy a két hét karantén után visszatérő kolléganő csak heti 3 napon tudja a gyerekfelügyeletet megoldani 6 órára. Kicsit úgy érzem, hogy cserbenhagytak.

...

A többi kolléga is úgy érzi, hogy cserbenhagyták őket. Valamit kezdenem kell a problémával, mert így hamarosan csak 4 fős lesz a szakszemélyzet létszáma, ami egy ekkora patikára kevés. De egyszerűen őrjítő, hogy most a normál bér másfélszereséért lehet munkaerőt fogni. Kemény meccs, mert viszont "békeidőben" annyit nem lehet kitermelni, és ráadásul mi lesz a most kitartó kollégák fizetésével. Nem érzem jogosnak, hogy az új kapjon többet.


2020.04.15.

Nagylányom úgy dönt, hogy elkísér ma a munkába. Örülök neki, mert jót fog tenni a kimozdulás. Gyors eligazítás, hogy mit hozzon - váltóruha, amit utána ki is mosunk, váltócipő, egyéb védőfelszereléseket bent kap, betegtérbe nem jöhet be... Hátsó folyamatokból is van bőven, és nekünk is elkél a segítség, meg legalább kicsit együtt leszünk.

...

Milyen kár, hogy csak egy szám van, mert fülemből van kettő, és csörög három telefon. Bár lehet, kettőben csak hallgatni kellene, egyben meg csak beszélni. Ma valahogy mindenki keresett. Nem baj, mert még úgy érzem, hogy a térképen vagyok.

...

Janka elfáradt. Nem csodálom, négy hete csak otthon, és semmi egyéb inger. Már nagyon jó lenne indulni vele haza, de még messze a vége. De talán ma haza tudok menni időben, és csak 8 órányit fogok dolgozni.

...

Hát nem jött össze, mert kellett egy receptet keresni. Nem lett meg, de majd meglesz. Kolléganő tuti meg találja.

...

Komolyan egyes embereket nem értem. Két hete van, hogy egyszerre csak egy ember jöhet be. Oké, hogy most más kicsit magunkra találtunk, de teljesen átalakult az élet. Ráadásul azt sem hiszem el, hogy hátulról kell panaszkodni. Jöjjön, és mondja a szemembe. Egyébként az már másik történet, hogy mostanában van megint, hogy annyi energiát érzek magamban, hogy egy-egy időszakban olyan jó lenne kipörgetni a sort. Beszéltük is kolléganővel, de nem tudom, hogy miként lehetne jól csinálni. Egyszerre két kassza folyamatosan nem tud menni. Nem vagyunk annyian. Ha meg csak néha? Hát meglátjuk. Kíváncsi vagyok a kolléganő holnap délelőtti tapasztalataira. Emberek! Jól viselkedni, mert ettől függ, hogy egy vagy két kasszánál lehet bent lenni. Jó nem, hiszen rengeteg másmindentől függ. Csak annyi telefon ne lenne, mint ami jön. Az embereken látom azt a zavartságot, hogy nem tudják mit csináljanak, mikor a háziorvosukkal nem, csak az üzenetrögzítőjével lehet beszélni. Közben meg csak 1500 beteg van...

...

Egyszerűen el vagyok keseredve. Nem megy az osztódás. Ami a legnehezebb az egészségügyben, hogy ott nagyon nehéz megfelelni a család és a munka kettősé mércéjének. Közben meg teljesen megértően kell a kolléga irányába fordulnom, aki a gyerek vigyázásra nem talál segítséget. Remélem, hogy valóban csak ez van benne, és nem ő is fél, és ezért nem akar annyit dolgozni. De bevallom, hogy egyre inkább kiszolgáltatottnak érzem magam ebben a szituációban, márpedig, ha ezt érzi a munkáltató, akkor ott nem jó a munkavállaló.


2020.04.16.

Hát megpróbáljuk. Ma már behívunk ha szükséges két embert. Meglátjuk hogyan vizsgázik a rendszer.

...

Egyenlőre úgy tűnik jól. Vagy nagyon ritkán van sor kint. Vagy kevesebben vannak? Nem értem. Érdekes, hogy egy ilyen kis lépés mennyire sokat változtat a történeten.

...

Azért félsz van bennem, hogy miként fog ez beválni jövő héten azokon a napokon, amikor csak négyen vagyunk. Ráadásul ez a félsz a kollégákban is benne van.

...

Muszáj lekommunikálni a lakosság felé is. Kapóra jött, hogy a helyi újságíró rákérdezett, hogy miről írhatna. Hát egy gyors interjú még este, és holnap meglátjuk, hogy miként sül el.


2020.04.17.

Ma is egész csendesen telik. A tegnapi interjú kifejezetten jól sikerült. Reméljük ez így marad. Meglátjuk.


2020.04.20.

Így amikor öten vagyunk, jól viselhető a terhelés. Meglátjuk, hogy a holnapi nap miként megy.


2020.04.21.

Ma látszik igazán, hogy nem mindegy, hogy ki kivel van beosztva.

7 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
bottom of page