top of page
Keresés
  • SzerzÅ‘ képePéter Dér

Vége a szabadságnak

Mármint nem a ki és beutazási szabadság korlátozására gondolok. :) Hanem jövő héttől újra dolgozom. Jó volt ez az egy hét pihenő. Két régi elmaradt feladatom befejeztem, így szép lassan utol is érem magam.

Ma egy dologra rájöttem. Muszáj felelősen válogatnom a Facebookon található tartalmakat, mert sajnos több olyan is van, ami felkavar, zavar és bebizonyítja, hogy sajnos a mondás igaz: a Föld összinteligenciája állandó, és a népesség nő... Ma az Allimento egy bejegyzése kapcsán keltette fel az érdeklődésem egy maszk hordás elleni csoport, nyilvános volt, hát beleolvastam. Érdekes. Többszempontból is.

Az egyik, amit megfigyeltem, hogy a közösségi hálón a magyar vélemény formálásában a leghangosabb hozzászólók nem is itthon élnek. Ez egyik oldalon nem baj, a másikon pedig nagyon is. Kicsit mindig érdekes az a kibic hozzáállás, amikor külföldre "menekült" honfitársunk akarja megmondani, hogy itthon hogyan kellene élni. Miért? Otthon náluk minden rendben van? Gondoljuk át kicsit másképp, más helyzetből: mi lenne, ha én mondanám meg, hogy például Amerikában hogyan kellene másképp viselkedni? No de mindegy. Ez a szálka vs gerenda effektus. Csak olyan zavaró, mert az átlag közösségi médiafogyasztó a leghangosabb véleményt tekinti meghatározónak.

A másik, hogy a közösségi médiában is, ahogy másutt is a józan paraszti ész, a kiegyensúlyozott és visszafogott vélemény egyszerűen kiszorul. Emlékszem anno a televízió elindulásakor úgy gondoltuk, hogy az neveli majd át a népeket. Aztán a világháló vette át ezt a vezető szerepet. Most pedig a közösségi háló. Azon gondolkodtam, hogy vajon a működtetője tisztában van a hatalmával? Jó vicc, persze, hogy tisztában van vele. Tud vele élni? Hát ez jó kérdés. Mert nekem az érzésem az, hogy lehet nem is akart vele élni. Egy biztos ma már ott tartunk, hogy a megfelelő marketinggel megtámogatott bármi jobban tud érvényesülni, mint ami valamire jó is.

Emlékszem az első bejegyzésem egyike a reklámról szólt. A Tesztoszteron szappanról... Valahogy mindig az abban leírtakba futok bele.

Szóval beleolvastam a csoportba, és bevallom rettegéssel gondolok abba bele, hogy vissza kell mennem dolgozni. Miért? Nem azért, mert a vírussal találkozhatok, hanem, mert a magyar ember csakazért is ágál a szabályok ellen. Jönnek megint a viták, hogy de miért kell? Felhúzom a pólóm, úgy jó lesz? Még ha jó nő volna... Ez a magyar virtus. Kicsit egyébként sajnálom. Most a szabim alatt írtam le, és leírom itt is. A magyar ember lovas nemzet volt. De ezt elfelejtette, mert ma már nem a lóra ugrál, hanem mindig a ló túlsó oldalára.

Juj! Jön a vírus, vásároljunk fel mindent.

Kell a fenének a maszk, az egész egy átverés.

Mind a két oldal a ló két oldala. Kedves Honfitársaim! Mi lenne, ha magyar módra a lóra ülnénk fel? És mi a ló nyerge? Valahol középen van. Vagyis kellene figyelni, hogy zárt térben ne álljunk egymás nyakára, ott és nagyobb tömegben hordjunk szájmaszkot. Nem a tokánkon, szájunkon, hanem az orrot is eltakarva. Miért lesz ez jó? Mert akkor a vírustagadók továbbra is el tudják mondani, hogy "Milyen vírus? Nem is ismerek olyat, aki elkapta volna." Én csak ezt szeretném. Emlékszem az első hullám idején elmondtam, hogy annak örülnék, ha elmondanák, hogy minden felesleges volt. Sikerült, megúsztuk, és igen, el is mondják. Mi lesz most a következő körrel?

Ja, és mielőtt elfelejtem. Rendszeresen összehasonlítják az influenzával, hogy abban mennyien hallnak meg. Miért is? Mert semmivel nem védekezünk ellene. A távolságtartás és a szájmaszk megfelelő védelem lenne ott is rengeteg ember életét megmenteni.

13 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
bottom of page