top of page
Keresés
  • Szerző képePéter Dér

Követési távolság

Ma reggel is azzal kezdtem, hogy megnéztem, hogy miként alakulnak a COVID járvánnyal kapcsolatos hazai adatok. Ez már olyan rituálé lett nálam. Persze mindig próbálok kicsit mögé nézni így értékelem hozzá az elvégzett tesztek számát is, mert úgy reálisabb képet kap az ember, hogy mi van itthon. Egyenlőre nem állunk rosszul ilyen szempontból. A miérteket nem fogom elemezni, mert ahhoz én kicsi vagyok. Kevés megfelelő adathoz férek hozzá. Szóval ez a délelőtti elfoglaltságom. Meg persze ránézek a hivatalos tájékoztató oldalon a komment szekcióra. Az egyre, de egyre siralmasabb. Tegnapi német tüntetés, már megjelent ott, hogy itthon is az kellene...

Azt nem értem, hogy a józan ész hol marad a magyar emberből? És akkor kanyarodjunk vissza, hogy miért ez a cím. Amikor az autópályán vezet az ember, előbb vagy utóbb, de inkább szinte azonnal megjelenik egy sofőr az ember sejhajában. Jó esetben csak megmutatja, hogy hahó, itt vagyok. Alapvetően a belső sávban két dolgot szokott az átlag sofőr csinálni, vagy ottfelejti magát, vagy túr le mindenki ész nélkül. Pedig lehet ezt is ésszel csinálni. Mert ha kedves sofőr kolléga ott felejtette magát, akkor lehet figyelmeztetni, hogy jobbra tarts, de ha jobbra tele a sáv, akkor még lehúzódni sem tud. Na ilyenkor kell elengedni a dolgot, és visszavenni a sebességből. Ez az ezvan kategória.

De hogy kapcsolódik ez ide? Egyszerűen. Két hétig most nonstop voltam a patikában, így a heti 59 óra alatt megtapasztaltam rengeteg hozzáállást. Azokról nem is akarok hosszan beszélni, akik csak azért sem akarnak maszkot felvenni. Inkább most a távolságtartást elemezném. Bent a betegtérbe, mi még mindig maximum 3 ember engedünk be. Ennek egy gyakorlati oka van, hogy kicsi a betegtér. Így a munkánkat a várakozók sóhajtásai, kopogásai, telefonálása, beszélgetése nem zavarja, következésképpen nyugodtabban és gyorsabban tudunk haladni. (Persze csak, ha aki eljön a gyógyszertárba, az tudja mit akar. Mert bizony néha elgondolkodunk, hogy miért ő jött? Nem tudja és nem is érdekli...) No éppen ki kellett szaladnom a patika elé, mert olyan páciens érkezett, aki nem tudott bejönni, kérdezi tőlem a hölgy, hogy bejöhet? Mondom persze, de amíg én itt vagyok, bent csak a kolléganő van, és akkor pont bent fülledtebb volt az idő, de hát mondom szaunázni szeretne, vagy kíváncsi az előtte vásárlóra, hogy mit mond, persze. Lehet ez így durvának, sértőnek hangzik, pedig csak őszinte. Gondoljuk végig még egyszer. (Hozzáteszem, hogy a kánikulában meg inkább jeleztem, hogy ne menjen ki a napra, hárman úgyis bent lehetnek.)

Aztán a másik fele, valaki áll a táránál, vásárol. Belohol, az ajtó csak úgy porzik utána - jó ez nem alapkövetelmény - majd a vásárló hátában megáll, mint a fenti autós esetben a hátsó sofőr. Mondom neki, tartsa a másfél méteres távolságot legyen szíves. Néz rám... Mondom, attól, hogy kitúrja, azt aki előttem áll, nem fog hamarabb végezni. Na ezt már megértette. Ő nem sértődött meg. Ez egy plusz pont, és jelzi, hogy csak elbambult szokásból ment.

És akkor a gondolatmenetem csúcsa: miért ez a szokás? Miért kell a boltban is a másik fenekébe állni, nyakába lihegni, köhögni? Bevallom, én már ezért amikor a boltban fizetek, már a hátam mögé teszem a bevásárló kocsit. Na azon nem fekszik át...

Végezetül gondolatom a berlini tüntetés kapcsán: a sajtóhírben az is megjelent, hogy maszk nélkül tüntettek, és aki arra jár maszkban, arról levetették. Miért ágálok ez ellen? Azért mert emlékszem az első kör alatt megmondtam, hogy bízom benne, hogy fejünkhoz vágják, hogy nincs is semmi vírus, megtörtént. A második körből akkor jöhetünk ki komolyabb korlátozások nélkül, ha szájmaszkban másoktól távolságot tartva éljük meg a mindennapjainkat. Influenzával összehasonlítóknak, csak annyit, hogy azért volt idén kevesebb az influenza miatti halálozás is, mert betartottuk a távolságokat. Így bennem felmerül a kérdés, ha szájmaszk és a másfél méter elég lehet egy influenza visszaszorításához is, akkor miért nem tesszük meg? (Nem fogjuk, az átlag nem fogja, mert sajnos ennél önzőbb. Márpedig itt a megelőzés pont másokat és nem engem véd meg.)

Szóval józan paraszti ész elő, használjuk, mert bizony minden oldalról van csúsztatás rendesen.

32 megtekintés2 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
bottom of page