top of page
Keresés
  • SzerzÅ‘ képePéter Dér

"Pharmageddon" ?után?

2020.03.27.

Reggel ahogy beérkeztem a patikába kocsival, akkor hallottam a rádióban, hogy kihirdették a kijárási korlátozást. Az a baj, hogy ez nem biztos, hogy elég lesz.

...

Folyamatosan jönnek. Mindenki be van rezelve, hogy most mi lesz holnap. Nem lenne gond egyébként, csak valahogy nehéz egyszerre gyorsan expediálni, telefonon a problémát megválaszolni, és figyelni a kölünféle határidőkre. Talán majd délutánra elfogynak. Ma egyedül viszem a műszakot.

...

Kolléganőt nem értem. Egyszerűen nem. Már a harmadik verziója van, hogy miként szeretne elmenni, zárni a felmondási időszakát. Ráadásul, aki próbaidőszak alatt elment, annak is intéznem kell a papírját. Mindegy, ez is meglesz. Bízom benne.

...

Végre elfogytak. Sőt a bejövő inputokból, kérésekből, kérdésekből is mindent feldolgoztam. El sem hiszem. Csak azt sajnálom, hogy a kolléganőnek kellett majdnem végig expediálnia. Én már nem is ígérek neki semmit. Jövő hétre meg persze elrontottam a beosztást. Komolyan a hócipőm tele van, mert azzal kellene variálnom a beosztását, akinek az utolsó napjai mennek, és éreztette, hogy érezzem szívességnek, hogy még itt van.

...

Visszaírt a hallgató, akinek írtam, hogy kellene háttérmunkára ember, azt írta meggondolja. Meglátjuk. Az álláshirdetést sikerült feladnom az üresedő helyre. Már csak a holnapi rendelet végiggondolása van hátra.

...

Hát ez jó. Nem tudom, mennyire van így értelme a szombatoknak. Mert megnyújtani vagy áthelyezni a nyitva tartást a dolgozók extra leterheltsége miatt nem reális. Muszáj kitartani. Sajnos így most valószínűleg a szombati nyitva tartástól visszalépnük. Holnap egyeztetni kell emiatt. (Már megint a hétvégi újratevezés, de legalább most már pénteken.)


2020.03.28.

A tulajdonos is egyetértett velem, hogy ne feszítsük ki a dolgozókat. A metódusa megvan. Már csak a plgármesterrel kellene egyeztetni, hogy mi legyen.

...

Nem hiszem el. Különösebb nagyobb rendbontás nélkül sikerült a kollégáknak a szombatot abszolválni. Egy nagy kő esett le a szívemről. Köszönöm, köszönjük lakosság! Az már más tészta, hogy azért sokan nem jó idősávban érkeztek, de legalább ezt nyugalommal viselték. Mármint az emiatti elutasítást.

...

Tudtam pihenni! Végre. Kezdem néha úgy érezni, hogy van kedvem dolgokhoz. Remélem ez így is marad. Úgy érzem, mintha több hónapnyi kihagyás lenne az életemben, pedig csak a harmadik hét közepén járunk. De az a baj, hogy ez azt jelenti, hogy a járvány a terhelés súlypontját hamarosan a kórházakra helyezi át. Sokan még mindig nem értik, de már most is sajnos mindegy. Jön a jövő héten, amit megmondtam: a felvásárlási áz eredménye - rengeteg megbetegedés.

...

Nem hiszem el, már hajnal 2 elmúlt. Ja nem, ez az óraátállítás.


2020.03.29.

Mondom, dolgozzunk kicsit. De nem kapcsol be az asztali gépem. Jaj! Aztán sikeresen pukkan is egyet a tápegység. Csak remélem az alaplap nem szállt el a táppal a sírba. Ja, meg hogy holnap vállalják és meg tudják javítani. Nagyon kellene, mert jönnek azok a munkák, amiket azon tudnék megcsinálni.

...

Elmentem ma ebédért. Hát nagyon üres volt az utca. Végre! Talán van remény!

...

Pihenés, chat, kis online tanácsadás, egész nyugis a nap. Talán lesz erőm a jövő héthez. Nem lesz egyszerű, mert hétfőn azzal kell kezdeni, hogy bejelenteni, hogy a járvány végeztéig a szombatokon zárva leszünk.


2020.03.30.

El is vittem a számítógépet. Nagyon rendesek voltak, és főleg egy ismerősöm, aki vállalta, hogy ahogy kész volt, bemegy érte. Másképp nem tudtam volna megoldani, mert utána mentem dolgozni, aztán addigra ők bezárnak.

...

Hát ahogy beérek, már hallgatom, hogy mennyien próbálkoztak. "De csak..." Komolyan a magyarok a decsak országa. De összességében jelentősen csökkent a terhelés, sőt még a nagyker is egyre többet szállít.

...

Egész nap nem jutottam egy beteghez sem. Az Önkormányzatnak összekészíteni nem volt sok, hanem az hóvégi záráshoz készülődés? Na az a nem semmi. Egyszerűen rádöbbenni, hogy egy hónapos elmaradás van a papírmunkában hát ez nem semmi. Egyszerűen az időérzékem kiesett. Ráhúztam még másfél órányit a zárásra, de se a rendelést nem tudtam előkészíteni, se a zárási előkészületeket, de legalább a bérszámfejtési adatlapot átküldtem, így holnap ki fogom tudni léptetni a kolléganőt.


2020.03.31.

Papírmunka, papírmunka, papírmunka. Egyszerűen ezt a részét nem szeretem. Két óra pluszban, de kész van. El sem hiszem.

...

Ma egy vérnyomásmérőt is ellenőriznem kellett. Ilyenkor úgy szoktam, hogy felteszem, megmérem a vérnyomásom, hogy lássam mikor nem mér jól. Hát az érték nem volt jó, de sajnos ez nem a készülék hibája. Ott csak enyhén eresztett a mandzsetta...

...

Kitettem végre a nyitva tartás változtatást. Legalább ez megvan, de tudom, hogy megint több posztot elfelejtek. Egyszerűen nem megy. Nem tudom másnak miként megy a home office, de nekem amikor itthon vagyok nem igazán. De biztosan azért nem csak, mert engem egész nap nem látnak. Nem is tudom, hogy nejem hogy bírja itthon.


2020.04.01.

Első nap, hogy kevesebben vagyunk. Kicsit tartok tőle, milyen lesz, de egyenlőre a kolléganő nem panaszkodik a délelőtt miatt. Egyértelműen csökken a nyomás rajtunk. Remélem ez jót jelent. Egyet nem tudok, hogy nekem fura, hogy nincs meg az exponenciális növekedése az esetszámnak. Nem merek bizakodni.

...

Ma végre tudtam már betegekkel i s találkozni. Már nagyon kellett. Bevallom, hogy ezt a részét szeretem a legjobban. Sőt azt, ha van is rájuk idő, és türelmi kapacitás is. Van remény. De valahogy még a végét nem látom át ennek a járványnak.

...

Olyan vihar előtti csend érzésem van. És lehet hogy a fő sodor nem nálunk lesz, de ahogy nejem egyszerűen megfogalmazta, hogy egyre nagyobb kockázatnak vagyunk kitéve. Igaza van. Már 3 patika kiesett. Én meg azon rettegek, hogy mi van akkor, ha nem is rajunk dolgozókon jelenik meg, hanem valamely családtagunkon. Az se jobb, mert az is karantén ugyanígy. Nehéz feldolgozni ezt a tünetmentes hordozó lehetőségét, hiszen hány és hány emberrel kerülünk kapcsolatban. Ráadásul a település gyógyszerellátásáért egyedül felelünk. Nem tudom mi lenne, ha mi esnénk ki két hétre. Jó lehet, túlspirázom, mert egyszerűen akkor átmennének Fótra vagy Gödöllőre. De nem vehetem ennyire félvállról. Vagy igen? Lehet, hogy most jobb lenne túl lenni rajta? Meg lehet úszni egyáltalán? Nagyon sok bizonytalanság van bennem.


2020.04.02.

A fiam nem javul. Egyszerűen hányt, illetve fáj a nyaka, válla, lázas. De nem értem, hogy mitől lett beteg, két hete itthon van.

...

Nejem felhívta a gyerekorvost délután dönt, hogy elrendel-e koronavírus tesztet.

...

És én? Közvetlen kontakt vagyok, muszáj itthon maradni, amíg nem bizonyosodik be, hogy negatív. De nem biztatnak a hírek semmi jóval, mármint, hogy mikor lesz meg a teszt. Ráadásul nekem se lenne rossz, nem-e én hoztam haza.

...

Egyeztetés, egyeztetés, egyeztetés. Már legalább azt tudom, hogy mit kell tennem. Igen, ahogy gondoltam, itthon javasolt. Mindenképp. Nehezen tudnék azzal együttélni, hogy valakit befertőztem. Kolléganővel rögtön próbáltunk mindent átbeszélni. Egyet nem tudok még, hogy jövő héten, hogyan leszünk nyitva. Úgy érzem, hogy cserben hagytam a kollégákat. Dühös vagyok az egész helyzetre. Dühös vagyok az egész járványra. Arra, hogy a sok felelőtlen ember máig nem fogja fel, hogy nem, nem érdekel, hogy miként hullik a haja, mert lehet, pont ő fertőzött be.

...

Muszáj mindent átadni. Kolléganőt gyorsan megtanítani, hogy miként szoktam intézni az Önkormányzatot. Intézni a fizetéseket, a papírokat. Egyik kolléganő "megvigasztalt", hogy ahogy majd lassan megy végig rajtunk (nagycsalád), jól el fog húzódni. Gondoltam: köszi. Közben meg ott van az is, hogy idén a kolléganő nem volt szabin semmit. Egy-egy napok maximum. Felrobbanok az idegtől. Ezt a tehetetlenséget nem bírom.

...

Fáj a homlokom. Nem úgy, csak érzem. Vagy nagyon sok volt a stressz, vagy fáradt vagyok, vagy beteg leszek. Nem hiszem el. Miért nincs ennek a nyomorultnak legalább egy csak rá jellemző tünete?

...

Hazaérve feleségem úgy fogad, hogy a fiam jobban érzi magát. Hát mondom szuper... Mi lesz még itt?

...

Próbálok telefonálgatni helyettesítés után, de kicsit úgy érzem, ez olyan lehetetlen küldetés. Ha nem sikerül, le kell csökkenteni a nyitva tartást. Egyszerűen nem hagyhatom, hogy a kolléganő belerokkanjon. (Egy gyógyszerésznek a patikában legalább kell lenni amíg nyitva van. Namármost, mi ketten voltunk heti 59 órára. Ebből lett 55 a szombat elhagyásával, és lesz negyven az én kiesésemmel. Természetesen gyógyszertári szakasszisztens maradt, csak ők egyedül nem lehetnek.)

...

Azért csak sikerült még hamar kidőlnie a fiamnak. Nincs azért teljesen rendben. Holnap talán már többet tudunk.


22 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
bottom of page