top of page
Keresés
  • Szerző képePéter Dér

2020.01.31.

Csak nem tudok elszakadni a koronavírustól. Csak azt sajnálom, hogy így az influenza tombolhat majd, mert arról senki sem beszél. A híradások a koronavírussal vannak tele.

Tegnap Anikó megkeresett, hogy nincs-e egy infografikám a különféle virológiai alapfogalmakról. Hát mondom majd lesz. Anno az egyetemen ezeket tanultuk, hát legalább felelevenítem. Nosza hajrá, mik legyenek rajta, hogy nézzen ki, mivel csináljam... Általában én az infografikákhoz a PowerPointot szoktam használni, de hát az idei év tele van újítással, annyian emlegették a Piktochartot, mondom kipróbálom. Ennyi játék nekem is kell. A sablon miatt teszett is, de én valószínűleg maradni fogok a jól bevált módszeremnél.

Na jó, de ez a rész, ami inkább informatika.

Szóval összeállt a képe, a tartalma, aztán rádöbbentem, hogy ez megint jó anyag lehet, de valahogy lektorálni kellene... Volt egy virológus, akinek olvastam a posztját... Na majd megkérdezzem a "szúnyogász" barátomat, hátha ismeri.

Aztán a mai nap csak a szokásos volt. Amíg a kollégák, akik nem voltak szabin egyész napjukat a szájmaszk hiány bűvöletében töltötték, addig én meg sikeresen megtaláltam, és megkértem a virológust, hogy segítsen, ne maradjon benne szakmai hiba.

Kora délutánra meg is voltak az egyeztetések. Mehet ki a poszt. Rendesen, szabályosan megjelölve minden csapattagot.

Aztán nagyon meglepődtem, mert nagyon gyorsan terjed. Most már 39 ezres elérése van, és még nincs kint egy napja. Tényleg nagyon hiányzott ez, ezek szerint.

Aztán kora este nekikezdtem a tanácsadásnak. Csak a szokásos, már nem is tekintem feltétlenül olyan említésre méltó tevékenységnek. Ez egyébként érdekes, mert hogy most itthon vagyok, és a gyerekeket én viszem, intézem a bevásárlást, egyéb ügyesbajos dolgokat (január 19-én született meg az 5. gyermekem), sokkal inkább tűnnek ezek olyan újdonságnak. Valahogy eddig úgy gondoltam, hogy kiveszem a részem az itthoni dolgokból, aztán a mostani ábra azt mutatja, hogy mégsem, vagy mégsem eléggé.

Szép-szép szakma az egészségügy, meg az online világ, de bizony jól lefoglalja az embert...

Ilyenkor kellene olyanokat mondani, hogy bizony, ebből tanul az ember, és majd jobban odafigyel, de ezek nem többek újévi fogadalmaknál. Tartanak ideig óráig.

Szóval lassan zárul a mai nap, bár még lehet, hogy az infografikát jó lenne lefordítani angolra, viszont az sem megy egyedül. Azért csodálatos feleségem van. Nem elég, hogy intézi a gyerekeket, még profin tud angolul és németül. Szerencsém van vele.

Szóval este fordítás. Aztán remélem már búcsúzom a koronavírustól, mint témától, mert lenne más feladat is.

Egyébiránt ennek a fertőzésnek ez a legnagyobb veszélye, hogy túl sok erőforrást tud lekötni, és akkor már nem biztos, hogy marad olyanoknak, akiknek szintén szükségük lenne rá. Csak fejletlenebb országokba ne jusson el...


29 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
bottom of page