top of page
Keresés
  • SzerzÅ‘ képePéter Dér

2019.12.30.

Hát tudtam, hogy ez a nap kemény lesz. És nem csak a reggeli ébredés miatt (Ecce Homo poszt), hanem mert ma többen is szabadságon voltak közülünk, így 11 óráig ketten, majd utána 14 órától megint ketten voltunk. Egy gyógyszerész, egy szakasszisztens, meg délután is egy szakasszisztens... és a páciensek (jó sokan) és az egyéb feladatok.

Azért összességében sikeres napom volt. Úgy érzem, hogy jót tesz a blog írás, és sokkal türelmesebb tudok lenni a tára túloldalán állókkal, még ha épp a nátha miatt elcsuklik a hangom - de jó is volna csak úgy krákogni néha egyet...

De azért voltak izzasztó pillanatok.

10 óra felé a nagyker SMS-ben jelezte, hogy ma csak egy órával hamarabb leadott rendeléseket tudja fogadni. Na ja. Ez 10:30-ra hozta előre a rendelési időt, a délutános meg azért jön 11-re, hogy a rendelés miatt ne kelljen várakozni. Sebaj. Szerencsére a várakozók nagyon toleránsak voltak - kívülről legalábbis. Aztán, hogy belülről mit gondoltak... Megoldottuk.

Aztán vércukormérő használatot mutattam meg a tanácsadó helyiségben, már persze úgy, hogy hárman voltunk. De ebből egyik kolléganő ebédelni kezdett. Hát mondtam volna, hogy ne egyen?! Megoldjuk. Megmutattam, majd otthagyva szegényt rohantam ki, hogy a felgyűlt tömeget kezeljem. Sebaj, ahogy jött vissza az ebédből kapott egy kupac receptet, amit szegény vércukormérős páciensnek ígértem, hogy mindjárt kiadom.

Ahogy lefogytak, folytattam ámokfutásomat a laborban, hiszen volt több magisztrális recept is, amit készíteni kellett. Tudtam, hogy a szemcseppért jönnek be leghamarabb, így már reggel bekészítettem a manipulátort, hogy a másfél órás Germicid lámpa csíraszegénnyé tegye a belsejét. Az más tészta, hogy sikerült 4 órán át fertőtleníteni, mert nem jutottam be hamarabb... Közben megjött a hozzátartozó a szemcseppért. Kolléganő keresi, mondom csak szét kell mérnem, egy pillanat. Ja és azt már majdnem ki is felejtettem, hogy közben berobogott egy anyuka, akinek a gyereke még sosem szedett tablettás gyógyszert, most mi legyen. Hát mondom antibiotikumból a szirup se jobb (mármint ízre) anyuka is egyetértett, így vitt mellé Gloup zselét, hogy hátha beveszi azzal, de nem sikerült. Egybe kiköpte a gyerek. Na akkor viszont hogyan lesz szirupja? Telefon, gyerekorvos egyeztetés, aztán megoldottuk, hogy legyen recept, anyuka megkapta a szirupot. Fenébe, nem kértem meg, hogy szóljon vissza, hogy így sikerült-e... De ez volt a csúcspont az egész napban.

Viszont nem panaszkodom, mert a szakasszisztens tanuló beugrott valamiért, le is csaptam rá, hogy ugye délután jössz? Igen! ráért, így már legalább az áruátvétel és elpakolás gondja levéve a vállunkról.

14 órakor sikerült ebédelni is. Ez szinte egész baráti. Szóval tele a nap pozitívumokkal.

Délutánra csendesedett a roham, estére pedig egészen kihalt lett a betegtér, így már az online kérdésekkel is tudtam foglalkozni. Aztán csak volt egy eset még, szegény kislányt visszaküldték, hogy a felfázásos gyógyszerre a háziorvos asszisztense azt mondta, hogy nem kell. Ilyenkor haragszok magamra, mert néha olyan hülyeségeket tudok mondani, mint hogy a beteg döntse el, hogy orvoshoz megy, vagy minket kérdez... Kész blama. Helyesen ez úgy kellett volna történnie, hogy nem a távozta után, hanem még akkor felhívom az asszisztenst és átbeszéljük. Kiderült, hogy az nem is úgy volt, és az esetében valóban nem is kellett a gyógyszer, mert nem felfázása volt. Komolyan mondom, néha nem tudok gyorsan jól fogalmazni. Jobb szeretem az írottat, mert ott lehet korrigálni.

Délután volt az is, hogy realizáltam, hogy a főbeszállítónk legtöbb elutasító válasszal visszatérő készletlekérdezése fals, mert valójában tudja küldeni. Bár ez jó hír is, mert így minden meglesz holnapra. Remélem.

Aztán volt egy kis marketingem a mogyoródi csoportban, és rájöttem, hogy pont csak a helyi médiában beszélek nagyon keveset arról, hogy a gyógyszertárunk mit tesz a nagyközségért. Én tudom, sőt sokan tudják, de valahogy ha nincs megjelenítve a sok hiánycikk, meg e-recept körüli és miatti mizéria miatt ezek a feledés homályába tudnak veszni.

Úgyhogy most már itthon ülök, próbálok nyelni - mert fáj - de úgy gondolom, hogy a mai nap elég sok tapasztalatot és történést szolgált.


9 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
bottom of page